Centre de Fisioteràpia "Carla Güibas"

Guanya salut!

OSTEOPATIA EQUINA

L'osteopatia es la ciència que estudia el moviment de totes les articulacions del cos. És una teràpia manual que aplica una sèrie de maniobres de mobilització sobre articulacions i les estructures tendinomusculars, amb l'objectiu de fer un “desbloqueig” consistint en separar les superfícies articulars en tensió per restablir la biomecànica.

La limitació del moviment en les articulacions s'origina per la tensió dels lligaments, de la retracció dels músculs, adherències, entre d'altres. I aquest fet s'anomena bloqueig articular.

S'ha de diferenciar la lesió osteopàtica de la lesió traumàtica, ja que aquesta última hi ha destrucció de l'estructura.

La lesió osteopàtica pot produir inflamacions, pinçaments.. però en el seu origen no hi ha destrucció, pel que fa que manipulant correctament podem restablir el moviment articular i d'aquesta manera eliminar el dolor.

A diferència dels humans, el sistema nerviós central dels cavalls és hipersensible, això vol dir que per un costat a l'hora de manipular una estructura equina ( vèrtebra, ròtula..) el moviment correctiu ha de ser molt suau, ja que existeix el risc de causar-li dolor. Per l'altra banda, aquesta sensibilitat del sistema nerviós fa que la curació del problema mecànic necessiti en molts casos una sola sessió, una cosa impensable en els éssers humans. Això no significa que no es torni a lesionar de la mateixa estructura, ja que pot ser propens a repetir la lesió.

La osteopatia no ho cura tot, com les altres ciències mèdiques, però és indispensable en aquelles estructures que tenen un bloqueig articular. També destacar que un treball complet cap a la salut del nostre cavall necessita la intervenció d'un Veterinari, d'un Dentista, d'un Ferrador i de mica en mica serà bàsic el paper de l'Osteòpata equí.

Carla Güibas. Diplomada en la disciplina d'ostepatia equina en " el Centro Internacional de Estudios Ecuestres"

Formació realtzada amb en Roberto Abitbol introductor de la Osteopatia Equina a Espanya.